Thursday, March 5

sebab aku perempuan ke?

awal-awal pagi lagi aku dah bangun ari ni
sbb suara nureen yg kuat gila dan membingit kan
alarm aku kul 10am aku matikan, takde guna lagi dah
aku pun mcm biasa, amik masa 2 jam utk siap-siap sebelum ke kelas

dalam keta, aku rasa mcm lama sgt nak sampai cyberjaya
jadi aku amik kesempatan utk tepon mak akuye aku tau salah
sambil aku cakap-cakap ngan mak aku
aku nampak keta polis - siap ngan lampu kelip-kelip
aku dah cuak
"abis la aku kena saman - melayang RM300"

skali keta tu lalu - polis tu pandang aku
pastu buat dek jee - macam aku tak buat apa-apa salah
pheww, selamat aku.

lepas tu, time nak balik pulak
ada roadblock kat area umah aku
ye lah - dah kata nak sampai umah
aku bukak la seatbelt kat tol tadi sbb smart tag aku terjatuh
malas nak pakai balik - slamber je lalu kat roadblock tu
dalam kpala otak aku dah pikir nak cakap apa
skali dia lepas kan aku mcm tu je
lagi skali aku terselamat

keta satria biru depan aku
kena tahan - driver dia laki
aku dah pelik, apesal aku tak kena tahan?
diorg dah tau ke apa alasan aku nak kasik?
muka aku nampak innocent ke?
ke sebab aku perempuan?

ps : polis zaman sekarang mmg pelik - abang aku polis, tapi keja dia mengajar. korg tak pelik ke?

2 comments:

uɐɯzɐ ɐɹıpɐu said...

Camne bole terlepas nih?
tak puas hati nih

haha

maybe dier tengah mencari seseorang yang menepati kehendaknyer kowt.

fanramli said...

sbb kau cantik. tgklah, jap lagi ada miss call kat henfon kau.

"hai cik adik. ni abang yang tak behentikan adik masa road block tadi. abang lapar lah. jom kuar makan."

"nama abang apa?"

"eh, lupa plak. nama abang XXXX."

"ok. ayah saya kemsalam. esok dia nak jumpa abang XXXX kat head quarters. selamat mencabut lencana."

HAHA.
itu imaginasi semata bagai.