Sunday, March 15

suara

aku paling tak suka dengar atau tengok org gadoh
lagi-lagi jenis yg tinggi-tinggi suara tu
oii, takde adab ke?
dah tak reti nak cakap elok-elok
tgh-tgh malam gado-gado, malu la jiran-jiran dengar

walaupun tinggi kan suara kat org lain
aku yg terasa
jadi nya, aku yg mengangis
ye laa, bapak aku pun tak penah tinggi suara ngan aku tau
tolong la bersikap mature
tak malu ke yg kecik-kecik ni tengok.

ps : budak kecik  masih suci, takde dosa lagi, tolong jangan hukum budak kecik atas pergadohan budak besar.

1 comment:

mr. hafis said...

apabila suara makin tinggi,
hatinya telah jauh.

makin tinggi suara itu,
makin jauh hatinya.

sebab jauh itulah ditinggikan suara supaya hati bertemu dengan hati.

tapi itu bukan cara yang baik.
cara yang baik adalah dengan nada yang lembut, baru hati semakin dekat. komunikasi lebih berkesan. :)