Monday, December 7

bebel kat telinga sendirik pls

note: title entry terpaksa di tukar untuk sebab-sebab tertentu

tersangat tak suka bila aku ter-dengar org bebel
pasal ntah apa-apa
jangan nak pertikai benda yg tak boleh dipertikai

"knapa jalan jem?"
"knape ayah aku kedekut kasik RM300 je sebulan?"
"knape exam mmu ni susah sgt?"
"knapa sumorg nak kluar time aku nak kluar?"

ingat kau sorg je ke yg wujud kat dunia ni?
abis? semua org kena ikut kemampuan kau?
buat exam senang-senang, kasik kau lulus?
org lain nye takyah amik kira? ko nak dapat mark tinggi - study aa
takyah nak join event, gi jalan - lepak buang masa, buat video-video yg tak guna
baik kau study
tapi kau bukak buku je, dah ngantuk

sedar diri sikit la
kalau dah dapat allowance RM300 sebulan, pepandai la jimat
takyah nak blagak
joli sana - joli sini
aku dulu - start foundation pun ayah aku kasik RM400 je ok
include sewa rumah, minyak, tol, bil, dan segala nyaa
tak lebih ok!
so pls jgn nak demand lebih-lebih
org kasik satria nak hoda city ibarat nya
rimas aku!

kalau dah nama nya jalan tu untuk public, takyah nak buat-buat tanya
knapa jalan nak jem
kalau tanak jalan jem, lain kali suruh bapak kau buat satu jalan khas untuk kau je ok.
org lain pun penat jugak duk dalam jem.

penat la aku nak dengar semua benda merepek nii!
pls be mature
budak umur 19 tahun pun lagi mature dari korang!

4 comments:

Noor Ashraaf said...

:-"

Noor Ashraaf said...

how could you!

Raf said...

Wah

That's scary, ever.

Unknown said...

Assalamualaikum. Dengan hormatnya saya menjemput anda bertandang ke blog saya dan blog isteri saya http://www.teacherrahila.blogspot.com kerana di sana mungkin ada mutiara yang anda cari selama ini. Sekian, terima kasih.